Vážený zákazník. Upozorňujeme Vás, že objednávky zaslané prostredníctvom nášho eshopu majú formu DOPYTU a sú zaslané na základe Vašej voľby príslušnému franchise partnerovi siete BestDrive. Vami zvolený franchise partner Vás bude kontaktovať po potvrdení Vášho dopytu. Viac informácii nájdete v časti Všeobecné obchodné podmienky.
PNEUMATIKY NÁKLADNÉ
Parametre pre nákladné a autobusové pneu:
Nákladné pneu z našej ponuky sú určené nielen pre kamióny a nákladné vozidlá. Sú takisto aj pre autobusy. Pneumatiky musia byť predovšetkým bezpečné a spoľahlivé. Nesmie dochádzať k defektom plášťa, pre každodenné bezpečie vodiča i prepravovaného tovaru. U nákladných pneumatík je nutné priebežne strážiť hĺbku dezénu a nahustenie pneu. Zohľadnený musí byť aj typ nákladného vozidla, pre ktoré sú pneumatiky určené.
Rozmer nákladnej pneumatiky zistíte na bočnici existujúcej pneu na vozidle. Prípadne vo veľkom technickom preukaze (TP). Uvedené informácie sú informatívneho charakteru. Neváhajte ich konzultovať s našim technikom.
Napr: 305/70 R22.5 152L | ||
305 | šírka motopneu (mm) | |
70 | profilové číslo (%) | |
R | radiálna konštrukcia | |
22,5 | priemer pneumatiky v palcoch | |
152 | index nosnosti | |
L | kategória rýchlosti |
VÝBER NÁKLADNÝCH PNEU:
Výrobca obvykle odporúča určitý rad nákladných pneumatík. Budete mať istotu správneho nákupu, ak sa budete odporúčaním riadiť. Nákladné pneu sa podľa umiestnenia zvyčajne delia na vodiace, záberové a návesové. A tiež podľa prevládajúceho typu používanej komunikácie.
Preferujte nákladné pneumatiky s dlhou životnosťou, tichosťou pri jazde, ekonomickou prevádzkou, jazdným komfortom i bezpečnosťou. Ponúkame lacné aj drahšie pneu nákladné prémiových značiek Continental, Matador, Goodyear alebo Michelin či Uniroyal.
Bezpečnosť jazdy s nákladným vozidlom je ovplyvnená aj tlakom v pneu. Prehustenie alebo podhustenie nákladnej pneu ovplyvňuje životnosť. Neodborné nastavenie môže viesť aj k zničeniu kostry plášťa pneumatiky.
Hustenie zvyčajne prebieha v dvoch fázach. V prvej fáze dochádza k predhusteniu pre optickú kontrolu prípadných deformácií. Potom nastupuje druhá fáza, hustenie pneu na optimálny tlak. Pneumatiky by sa mali nachádzať vo vertikálnej polohe a mechanik by mal byť vzdialený najmenej 3 metre. Najlepšie v ochrannej klietke. Optimálna hodnota tlaku v nákladnej pneu musí byť stanovená podľa počtu náprav, zaťaženia a podmienok používania.